Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Προορισμών

Κωδικός Μαθήματος:

204

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

5


Καθηγητές Μαθήματος

Ουρανία Βιτουλαδίτη

Περίγραμμα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα σκοπεύει στο να βοηθήσει τον μεταπτυχιακό/μεταπτυχιακή φοιτητή/φοιτήτρια να εμβαθύνει στις αρχές, και στη φιλοσοφία του Μάρκετινγκ των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος αυτού, η φοιτήτρια/ο φοιτητής θα μπορεί να:

  • Περιγράψει τη δομή και τα χαρακτηριστικά της τουριστικής ζήτησης και προσφοράς σε σχέση με την φιλοσοφία του μάρκετινγκ.
  • Αναλύσει τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων του τουρισμού, της φιλοξενίας, των τουριστικών οργανισμών και προορισμών.
  • Περιγράψει το περιεχόμενο του μάρκετινγκ και του ψηφιακού μάρκετινγκ στα πλαίσια λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και τουριστικών προορισμών.
  • Περιγράψει και να αναλύσει την επίδραση του ψηφιακού μάρκετινγκ και όλου του του περιεχομένου στη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και προορισμών.
  • Αναλύσει το περιεχόμενο και τη χρησιμότητα της έρευνας τουριστικής αγοράς τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο τουριστικών προορισμών.
  • Περιγράψει τη διαδικασία τμηματοποίησης της τουριστικής αγοράς σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο αλλά και της στόχευσης  και τοποθέτησης των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.
  • Αναλύσει το περιεχόμενο του μίγματος τουριστικού μάρκετινγκ.
  • Αναλύσει τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό στα πλαίσια του τουριστικού μάρκετινγκ.
  • Αναλύσει τη διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικών μάρκετινγκ στις τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
  • Αναλύσει τη διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικών μάρκετινγκ στους τουριστικούς προορισμούς.
  • Αναλύσει θέματα brands  αλλά και branding επιχειρήσεις και τουριστικούς προορισμούς.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

 

Περιεχόμενο Μαθήματος

  • Μάρκετινγκ τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών-Έννοιες-Ορισμοί.
  • Επιχειρήσεις τουρισμού, φιλοξενίας. Τουριστικοί οργανισμοί και προορισμοί.
  • Τουριστικοί προορισμοί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
  • Ελληνική και διεθνής πραγματικότητα
  • Τμηματοποίηση-Στόχευση τουριστικής αγοράς.
  • Τοποθέτηση
  • Έρευνα τουριστικής αγοράς.
  • Προϊόν: μάρκα (brand name), διαφοροποίηση, ανάλυση προϊόντος.
  • Ανάπτυξη νέων προϊόντων, κύκλος ζωής του προϊόντος, ιδιαιτερότητες προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Κύκλος ζωής τουριστικών προορισμών.
  • Μίγμα προβολής και επικοινωνίας στο πλαίσιο των τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών και προορισμών: μοντέλα επικοινωνίας, στόχοι και στρατηγικές.
  • Κανάλια διανομής, πολιτική ενδιαμέσων.
  • Τιμή στην τουριστική αγορά: παράγοντες διαμόρφωσης της τιμής, είδη τιμολόγησης.
  • Στρατηγικές μάρκετινγκ και ψηφιακού μάρκετινγκ στον τουρισμό. Ε-marketing στα πλαίσια οργάνωσης και λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και προορισμών.
  • Εσωτερικό μάρκετινγκ και τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Τουριστικοί οργανισμοί, φορείς διαχείρισης προορισμών και εσωτερικό μάρκετινγκ.