Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα σκοπεύει στο να βοηθήσει τον μεταπτυχιακό/μεταπτυχιακή φοιτητή/φοιτήτρια να εμβαθύνει στις αρχές, και στη φιλοσοφία του Μάρκετινγκ των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος αυτού, η φοιτήτρια/ο φοιτητής θα μπορεί να:
- Περιγράψει τη δομή και τα χαρακτηριστικά της τουριστικής ζήτησης και προσφοράς σε σχέση με την φιλοσοφία του μάρκετινγκ.
- Αναλύσει τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων του τουρισμού, της φιλοξενίας, των τουριστικών οργανισμών και προορισμών.
- Περιγράψει το περιεχόμενο του μάρκετινγκ και του ψηφιακού μάρκετινγκ στα πλαίσια λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και τουριστικών προορισμών.
- Περιγράψει και να αναλύσει την επίδραση του ψηφιακού μάρκετινγκ και όλου του του περιεχομένου στη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και προορισμών.
- Αναλύσει το περιεχόμενο και τη χρησιμότητα της έρευνας τουριστικής αγοράς τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο τουριστικών προορισμών.
- Περιγράψει τη διαδικασία τμηματοποίησης της τουριστικής αγοράς σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο αλλά και της στόχευσης και τοποθέτησης των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.
- Αναλύσει το περιεχόμενο του μίγματος τουριστικού μάρκετινγκ.
- Αναλύσει τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό στα πλαίσια του τουριστικού μάρκετινγκ.
- Αναλύσει τη διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικών μάρκετινγκ στις τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
- Αναλύσει τη διαδικασία σχεδιασμού στρατηγικών μάρκετινγκ στους τουριστικούς προορισμούς.
- Αναλύσει θέματα brands αλλά και branding επιχειρήσεις και τουριστικούς προορισμούς.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Μάρκετινγκ τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών-Έννοιες-Ορισμοί.
- Επιχειρήσεις τουρισμού, φιλοξενίας. Τουριστικοί οργανισμοί και προορισμοί.
- Τουριστικοί προορισμοί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
- Ελληνική και διεθνής πραγματικότητα
- Τμηματοποίηση-Στόχευση τουριστικής αγοράς.
- Τοποθέτηση
- Έρευνα τουριστικής αγοράς.
- Προϊόν: μάρκα (brand name), διαφοροποίηση, ανάλυση προϊόντος.
- Ανάπτυξη νέων προϊόντων, κύκλος ζωής του προϊόντος, ιδιαιτερότητες προϊόντων και υπηρεσιών.
- Κύκλος ζωής τουριστικών προορισμών.
- Μίγμα προβολής και επικοινωνίας στο πλαίσιο των τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών και προορισμών: μοντέλα επικοινωνίας, στόχοι και στρατηγικές.
- Κανάλια διανομής, πολιτική ενδιαμέσων.
- Τιμή στην τουριστική αγορά: παράγοντες διαμόρφωσης της τιμής, είδη τιμολόγησης.
- Στρατηγικές μάρκετινγκ και ψηφιακού μάρκετινγκ στον τουρισμό. Ε-marketing στα πλαίσια οργάνωσης και λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και προορισμών.
- Εσωτερικό μάρκετινγκ και τουριστικές επιχειρήσεις.
- Τουριστικοί οργανισμοί, φορείς διαχείρισης προορισμών και εσωτερικό μάρκετινγκ.