Περίγραμμα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές με βασικό στόχο την δημιουργία στελεχών ικανών να εφαρμόσουν γνώσεις και πρακτικές σχετικά με την σύγχρονη οργάνωση, συνολική διαχείριση, έλεγχο και αντιμετώπιση κρίσεων των συνεδριακών εκδηλώσεων καθώς και εκδηλώσεων (Events) άλλων τύπων .
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να :
- Διακρίνει όλους τους τύπους εκδηλώσεων (Events)
- Αναγνωρίζει και αναλύει τη δομή της αγοράς των επαγγελματικών εκδηλώσεων (τουρισμού MICE)
- Αναγνωρίζει και αναλύει τη δομή της συνεδριακής αγοράς
- Διαχειρίζεται τις συνιστώσες μιας συνεδριακής εκδήλωσης
- Αναγνωρίζει τις μεθόδους παροχής συνεδριακών υπηρεσιών.
- Πραγματοποιεί όλες τις απαιτούμενες ενέργειες σε όλα τα στάδια διοργάνωσης μιας συνεδριακής εκδήλωσης
- Χειρίζεται σύγχρονα προγράμματα και πλατφόρμες διοργάνωσης συνεδρίων
- Χρησιμοποιεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό για την οργάνωση σύγχρονων συνεδρίων και εκδηλώσεων (Hybrid, Virtual)
- Οργανώνει συνέδρια όλων των τύπων: Hybrid, Virtual, In Person, Green
- Οργανώνει σύγχρονα οικολογικά, βιώσιμα συνέδρια
- Επιλέγει τις πλέον πρόσφορες μορφές προβολής και προώθησης ενός συνεδρίου.
- Διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κρίσεις που μπορεί να προκύψουν, πριν ή κατά την διάρκεια μιας συνεδριακής εκδήλωσης (crisis management).
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική Εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρητική προσέγγιση των εννοιών events, business events και τουρισμού mice.
Οι επιδράσεις και οι επιπτώσεις του τουρισμού MICE και ειδικότερα του συνεδριακού τουρισμού στον τόπο προορισμού. Στατιστικά και η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη.
Τύποι και χαρακτηριστικά των εταιρικών συναντήσεων και επιχειρηματικών ταξιδιών, ταξιδιών κινήτρων, εκθέσεων και συνεδρίων. Ανάλυση της αγοράς των επαγγελματικών εκδηλώσεων με έμφαση στην ανάλυση της αγοράς του συνεδριακού και εκθεσιακού τουρισμού. Η οργανωτική διαδικασία του τουρισμού κινήτρων και εκθέσεων.
Η διαδικασία ανάληψης μιας διεθνούς συνεδριακής εκδήλωσης (Bidding) και ο ρόλος των Convention and Visitors Bureaus (CVB). Το μάρκετινγκ της συνεδριακής εκδήλωσης, οι πηγές χρηματοδότησης και οι χορηγοί.
Διοργάνωση σύγχρονων συνεδρίων και εκδηλώσεων: Hybrid, Virtual, Ιn person.
Διοργάνωση Βιώσιμων Συνεδρίων και Εκδηλώσεων – Green Meetings & Events
Η διαδικασία πλήρους διοργάνωσης, διεξαγωγής και απολογισμού ενός επιστημονικού συνεδρίου: Αξιολόγηση και επιλογή του επαγγελματία διοργανωτή συνεδρίων (PCO) από τον φορέα διοργάνωσης, οργανωτική δομή του PCO, παρεχόμενες υπηρεσίες από τον PCO και το μεταξύ τους συμβόλαιο συνεργασίας.
Η συνεργασία του διοργανωτή συνεδρίων με τα ξενοδοχεία: η διαδικασία επιλογής του ξενοδοχείου, η πολιτική διαπραγμάτευσης, η ανάθεση της εκδήλωσης και το συμβόλαιο συνεργασίας. Διεξαγωγή και απολογισμός της συνεδριακής εκδήλωσης
Συνεργασία του διοργανωτή συνεδρίων με όλους τους συνεργαζόμενους Προμηθευτές: Εταιρίες μεταφοράς και μετακίνησης συνέδρων, Συνεδριακά Κέντρα και Χώρους (Venues), Σύγχρονος Τεχνολογικός Εξοπλισμός και τεχνικές προδιαγραφές εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και τρόπος συνεργασίας με τις εταιρίες τεχνικής υποστήριξης.
Η οργανωτική διαδικασία του συνεδρίου σε στάδια και χρονοδιάγραμμα ενεργειών.
Διαχείριση του επιστημονικού μέρους του συνεδρίου: Η επικοινωνία με συνέδρους, προσκεκλημένους ομιλητές-συντονιστές-προέδρους στρογγυλών τραπεζών. Ενέργειες κατά την διεξαγωγή του συνεδρίου.
Διαχείριση Κρίσεων – Crisis Management. Ενέργειες πριν κατά και μετά την λήξη του συνεδρίου.